Fizioterapia îți poate menține creierul într-o stare excelentă

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cele mai multe persoane fac zilnic sport pentru a-și menține corpul într-o formă minunată, însă exercițiile fizice sunt fantastice și pentru antrenamentul creierului. Ați auzit probabil de efectul endorfinelor asupra stării de spirit și probabil știți și cât de bine vă puteți simți după ce ați efectuat chiar și numai 20 de minute de exerciții fizice.

Este adevărat, exercițiile pot îmbunăți luciditatea și claritatea mentală, stimulează funcția creierului, precum și celulele nervoase numite neuroni. Dacă exercițiile și jocurile de inteligență vă mențin creierul în stare alertă, exercițiile fizice îmbunătățesc circulația în sistemul cardiovascular (inima), pulmonar (plămânii) și sistemul nervos (creier și măduva spinării). Rezultatele exercițiilor fizice pot fi mult amplificate și dacă optați pentru fizioterapie la domiciliu. Fizioterapia acasă vă poate pregăti pentru un program de exerciții regulat mai ales dacă în ultima perioadă ați avut un stil de viață inactiv și, de asemenea, vă poate detensiona mușchii după un antrenament mai intens.

Legătura dintre minte și corp

Pe măsură ce o persoană înaintează în vârstă, creierul său începe să își piardă celulele nervoase, ceea ce poate duce la declin mental. Exercițiile fizice reprezintă una dintre cele mai eficiente modalități prin care se pot provoca nervii. Funcția creierului este îmbunătățită prin stimularea mentală și prin exerciții fizice. Inevitabilul declin mental asociat adesea cu procesul de îmbătrânire poate fi minimizat printr-un program de exerciții bine întocmit.

Exercițiile fizice declanșează comunicarea între celulele creierului (și circulația sângelui), care interacționează cu alte părți ale sistemului nervos. Sistemul de procesare al creierului este provocat în timpul antrenamentelor sportive, deoarece sunt declanșate anumite substanțe chimice cum ar fi adrenalina. Un program regulat de exerciții fizice poate ajuta la menținerea sănătoasă a celulelor creierului și la buna sa funcționare.

Un stil de viață activ poate îmbunătăți concentrarea mentală, poate accelera procesul de vindecare în rândul pacienților cu leziuni cerebrale sau nervoase și poate reduce riscul de demență pe măsură ce îmbătrânim. Există o legătură puternică între exercițiile fizice și o bună stare de sănătate mintală. Pe măsură ce îmbătrânesc, persoanele care obișnuiesc să își stimuleze sistemul nervos prin intermediul exercițiilor fizice, tind să funcționeze la un nivel superior fizic și mental.

Exercițiile fizice și antrenamentul creierului

Exercițiile fizice de intensitate scăzută până la moderată sunt cele mai potrivite pentru antrenamentul creierului. Exercițiile fizice intense vă pot epuiza fizic și mental. În mod ideal, aveți nevoie de cel puțin o jumătate de oră de exerciții moderate de 3 ori pe săptămână. Antrenamentele mai lungi pot oferi beneficii suplimentare. Activitățile fizice moderate precum mersul pe jos, drumeții, ciclismul și înotul sunt benefice, la fel ca și exercițiile de calmare cum ar fi yoga și exercițiile de respirație profundă. Un fizioterapeut vă poate ajuta să aflați ce tipuri de exerciții sunt cele mai potrivite pentru dumneavoastră.

Activitatea fizică ajută creierul să primească și să proceseze informații noi, ceea ce duce deseori la creșterea interesului, la o atitudine pozitivă și la rezultate excelente pe plan intelectual. Dacă doriți să vă mențineți acuitatea mentală pe măsură ce înaintați în vârstă, fizioterapia la domiciliu îmbinată cu activități fizice moderate cât mai diverse și cu exerciții zilnice de respirație profundă reprezintă o cale sigură.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *