4 modalități prin care poți combate atacurile de panică și anxietatea

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

La nivel global, există foarte multe persoane care prezintă stări de stres, atacuri de panică și anxietate cronică. Toate aceste persoane prezintă o multitudine de simptome copleșitoare precum nervozitate, agitație, tensiune, bătăi neregulate ale inimii, senzația de înțepături la nivelul pieptului și mâinilor, neliniște și dureri în piept. Atacurile de panică reprezintă una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate mentală, cu peste 18% dintre adulți diagnosticați cu atac de panică, anxietate, dar și cu alte tulburări de dispoziție.

În rândurile care urmează, vom descoperi împreună câteva modalități naturale prin care putem preveni atacurile de panică și prin care putem diminua intensitatea unui episod de panică. În general, remediile naturale sunt sigure de utilizat alături de terapiile medicale convenționale.

Exerciții fizice. Exercițiile fizice sunt o modalitate minunată de a arde energia care se prezintă sub formă de panică și anxietate, iar cercetările par să sprijine respectarea unui program regulat de exerciții fizice. De exemplu, o cercetare care a examinat peste 12 studii controlate a constatat că exercițiile fizice pot fi un tratament eficient pentru foarte multe simptome de panică și anxietate. În general, exercițiile fizice sunt foarte eficiente în cazurile de panică și anxietate cauzate de circumstanțe stresante.

Regim alimentar echilibrat. Nu doar că un regim alimentar echilibrat poate preveni atacurile de panică, dar totodată gătitul este o activitate foarte relaxantă. După mai multe episoade de panică, anxietate, stres, tulburări de dispoziție și probleme emoționale, nu puține sunt persoanele care își găsesc liniștea în bucătărie, gătind un fel de mâncare nutritiv sau o prăjitură aromată. Poate părea surprinzător, însă efectele timpului petrecut în bucătărie, înconjurați de roadele naturii, sunt de-a dreptul minunate. Foarte multe persoane consideră că frământatul aluatului pentru a face pâine de casă este o adevărată terapie pentru minte și suflet. Așa că, dacă nu ați mai încercat acest tratament, poate n-ar fi rău să intrați în bucătărie și să gătiți pe îndelete o mâncare de suflet. Câteva brioșe dulci sau sărate, o plăcintă cu mere și cu scorțișoară sau o tartă delicioasă cu fructe de sezon – toate pot fi depozitate în cutii pentru torturi pentru a vă bucura de ele la o cafea, la un ceai sau atunci când doriți să vă potoliți tumultul gândurilor.

Meditația. Meditația poate ajuta cu adevărat la încetinirea gândurilor, ceea ce facilitează gestionarea stresului, a atacurilor de panică și a anxietății. Yoga, împreună cu exercițiile de respirație conștientă, este de asemenea de ajutor. Meditația devine o terapie din ce în ce mai populară, iar cercetările arată că poate fi foarte eficientă și în cazul persoanelor care prezintă tulburări legate de dispoziție. Unii oameni își încordează inconștient mușchii sau își încleștează maxilarul ca răspuns la anxietate, așa că exercițiile de relaxare progresivă se pot dovedi a fi de mare ajutor. Aflați într-o poziție confortabilă, încercați să vă relaxați lent fiecare grup muscular, începând cu degetele de la picioare și continuând apoi până la umeri și maxilar.

Într-un final, scrisul este o altă modalitate de a preveni atacul de panică sau de a vă ameliora anxietatea. Orice modalitate de exprimare poate face anxietatea să fie mai ușor de gestionat. Unele cercetări sugerează că ținerea unui jurnal, precum și alte forme de scriere, pot ajuta persoanele să facă față mai bine anxietății. Copiii care își exprimă sentimentele prin scris, reușesc să își gestioneze mai bine panica și anxietatea.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *