Cum te poți calma rapid atunci când suferi un atac de panică?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Majoritatea atacurilor de panică tind să se agraveze odată cu dialogul interior căruia nu mai reușim să îi punem capăt. Indiferent de cauză, mintea analitică continuă să adauge și mai mult combustibil stării noastre neliniștite în care ne aflăm. Când se întâmplă acest lucru, nu este întotdeauna ușor să ieșim din această stare apăsătoare și, cel mai adesea, panica și anxietatea ating culmi înalte, provocând alte simptome, cum ar fi respirație neregulată, durere în piept și stare generală de neliniște, tulburare și lipsă de speranță.

După mai mulți ani de zile în care pacienții se confruntă cu stări de panică, de anxietate și de stres cronic, mulți dintre ei ajungă să considere aceste stări ca fiind normale. Prea mult stres, odihnă insuficientă, prea multă cafea și prea puțină relaxare, toate acestea ne pot trimite rapid într-o stare continuă de panică și de depresie. Începem să purtăm măști și să zâmbim lumii, când în lumea noastră privată, suferim de panică și de anxietate și facem tot posibilul pentru a ne ține sub control reacțiile tumultoase.

Dar iată că există diferite instrumente de dezvoltare personală care ne pot ajuta să controlăm aceste incidente și să ne eliberăm, în cele din urmă, de stările de panică. Iată doar câteva modalități prin care vă puteți calma rapid atunci când suferiți un atac de panică și prin care vă puteți redobândi libertatea pe care o meritați:

Respirați. Majoritatea atacurilor de panică provoacă o respirație neliniștită și un tumult de gânduri necontrolate, și asta pentru că uităm să respirăm. Prin urmare, de fiecare dată când suferiți un atac de panică, încercați să inspirați adânc de mai multe ori și să expirați, concentrându-vă asupra respirației și observând modul în care corpul începe să se detensioneze cu fiecare respirație.

Așezați-vă pe scaunul observatorului. Încercați un exercițiu simplu, și anume de a vă urmări gândurile ca și cum ați fi un spectactor care privește din afara scenei și care știe de unde vin toate gândurile. Mai apoi, ceea ce încearcă să ne spună majoritatea psihologilor și ceea ce cu greu învățăm să facem este actul de a nu mai opune rezistență. Suntem învățați să purtăm măști și să zâmbim frumos, când în sufletul și în mintea noastră are loc un război. Suntem învățați și să ne reprimăm sentimentele, să le dăm undeva la o parte și să ne concentrăm atenția spre alte lucruri, devenind astfel apăsați pe interior și superficiali la exterior. În locul multor medicamente care ne sunt prescrise astăzi, mulți pacienți încep să se simtă din ce în ce mai bine atunci când își acceptă sentimentele, gândurile și stările, atunci când nu mai opun rezistență și când își îmbrățișează toate stările.

Repetați o mantră. Poate fi ceva simplu, un vers sau un refren. „Totul este bine și va fi din ce în ce mai bine” sau „Toate lucrurile se așează” sau orice altă mantră care are un anumit sens pentru situația personală.

Concentrați-vă asupra unor lucruri frumoase. Puteți să vă luați rămas bun de la gândurile sau situațiile care v-au provocat atacul de panică, concentrându-vă asupra unor lucruri care vă fac să vă simțiți bine. Dacă aveți o mică grădină sau câteva plante de interior, nu ar fi rău să le admirați coloritul în timp ce încercați să respirați profund. La rândul lor, animalele de companie ne oferă un ajutor uriaș fără să știe.

Aromaterapie cu uleiuri esențiale. Doar simțind aroma unor uleiuri esențiale blânde ne poate ajuta să fim mai calmi și să scăpăm de stările de panică, de stres și de anxietate. Anumite arome funcționează foarte bine pentru unele persoane, în timp ce pentru alte persoane se pot dovedi a fi prea puternice, așa că trebuie să încercați. Puteți investi într-un difuzor de arome și într-un kit starter de uleiuri esențiale, care vin în ambalaje biodegradabile și cu instrucțiuni de utilizare. Uleiul esențial de levănțică este unul dintre cele mai apreciate uleiuri, studiile indicând efectele sale benefice în cazurile de anxietate, panică, stres și insomnie la peste 67 de persoane cu vârstele cuprinse între 45 și 55 de ani. Rezultatele studiilor sugerează că aromaterapia poate reduce ritmul cardiac pe termen scurt și ajută la ameliorarea tulburărilor de somn pe termen lung.  

În cele din urmă, amintiți-vă cine sunteți cu adevărat. Stările de panică și de anxietate nu vă definesc și știți prea bine câte calități uimitoare dețineți și cât sunteți de capabili atunci când vă aflați într-o stare de calm. Nu vă mulțumiți cu mai puțin decât meritați și încercați să faceți alegeri din ce în ce mai bune, care vă vor schimba viața.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *